2010-09-25 ♥ 12:01:53

Sabaton + Alestorm


Bild tagen med Iphone av mig, får ej kopieras.

Gårdagens kväll/natt var sjukt rolig. Isa och co. kom som sagt hem till oss där vi tölade och lyssna på musik innan vi tog bussen in till stan (och Nöjes). Väl inne hade Alestorm redan börjat spela! Så jag var snabb fram för att hinna se de som va kvar.


Videoklipp från Alestorm filmat av mig med Iphone, får ej kopieras.

Vad tyckte jag då? Jo, de va ju helt okej live. Inte de bästa jag sett och inte de sämsta. Fast de tillhör nog de bättre. Enda negativa jag kan ge är vissa ordval som jag inte gilla (smaksak iofs) samt att synten lät lite som en leksakssynt för barn. Men jag kan samtidigt tänka mig att det är svårt att spela på en syntgitarr samtidigt som man flänger runt, sjunger och hoppar. Huvudsaken är väl att de låter perfekt på skivan. :P Slänger in ett videoklipp nedan också.


Bild tagen av mig med Iphone, får ej kopieras.

Sen kom ju äntligen Sabaton upp på scen! Sist vi va på konsert med dem i Karlstad spelade de på lilla scenen, idag stod dom på stora scenen och oj vilken röj det var på publiken! Som vanligt lyckades Sabaton få med sig nästan hela publiken. Även de längst bak. Vilket inte är så himla vanligt vid konserter. Jag blev inte besviken på Sabaton, de va lika bra som alltid. Gav allt även för futtiga lilla Karlstad! Det enda som va negativt var att Jockes mick strula så han fick gå av scen några gånger lite snabbt. Men det är ju inte hans fel.



Filmat med Iphone av mig. Får ej kopieras.

Jag filmade ju såklart även sabaton. Dock råkade jag va klantig och hålla för micken av och till så ljudet försvinner typ hela tiden. Men men. Det är de enda klippet jag har. Ni får nöja er med rörlig bild. ;P

När konserten var slut stötte vi på våran föredetta granne som hade sin balkong mitt i mot oss. Han kom fram och fråga "ey, är det ni som bor på flöjt?". Tydligen kände han igen Marko från när han har varit ute på balkongen. Lite oväntat. :)

Nästa konsert i Karlstad blir Sonic Syndicate 16 Oktober och tätt där efter Vomitory 29 Oktober. Sedan bär det av på kryssning (Sabatonbåten) i December. Längtar!

Kommentarer
FOTOGRAF JENNY VENNBERG

Jag är inte ett dugg avundsjuk ;)

2010-09-25 @ 12:55:11
URL: http://www.jpic.se/
Isav

Oförglömlig kväll :D <3

2010-09-27 @ 22:45:19
URL: http://isav.blogg.se/

Läs detta innan du kommenterar:
- Jag fotar med Nikon D300s med dirverse tillbehör.
- Jag gör inga bloggdesigner på beställning.
- Det är förbjudet att kopiera bilder på denna blogg.
- Kränkande kommentarer publiceras inte.
- Har du frågor? Skriv dem då i formuläret som du hittar till vänster i menyn eller under kommentarsboxen.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin