2010-06-11 ♥ 19:53:19

Photoshopstrul, igen



För ett tag sen, drygt ett halvår så strulade mitt ps cs4 lik som bilden ovan. Alla bilder som öppnas blir så oavsett storlek, filtyp osv. Sjukt störande! Anledningen till att det blir så är för att mitt grafikkort är för kasst. Min sambo som är lite av ett datafreak fixade det åt mig, men nu är han ute i skogen med sin vandrargrupp och kan inte hjälpa mig. Suck. Varför ska det hända just nu?

Det är en inställning i photoshopet som man ska bocka ur så fungerar det igen, dock vet jag inte vart den sitter för mitt minne är för dåligt. Så nu undrar jag om någon av er läsare kan hjälpa mig? Lovar en länkning i bloggen som tack till den som hjälper mig.

P.S. Har jag sagt att jag håller på och sparar till en stationär Mac-dator? Fan vad jag längtar tills den är min alltså, älskar mac. <3
Kommentarer
FOTOGRAF JENNY VENNBERG

Kommer tyvärr inte ihåg hur man gör :/

2010-06-11 @ 19:56:34
URL: http://www.jpic.se/
Erik

Jag har aldrig sett detta problemet tidigare men utifrån vad du beskrev så kan jag bara tänka mig ett sätt att fixa det.

Tryck Ctrl + K för att få upp inställningarna för photoshop. I den vänstra menyn som kommer upp klickar du på 'Performance' (heter säkert 'prestanda' om du har PS på svenska). Väl inne i den menyn bockar du ur 'Enable OpenGL drawing'.

Hoppas att det fixar ditt problem! Lycka till!

2010-06-11 @ 21:31:23
URL: http://toxen.mine.nu
M A L I N H E

hur får du så bra kvalitet på dina bilder här i bloggen? på mina bilder blir den urkass! :)

2010-06-13 @ 21:11:57
URL: http://malinhee.blogg.se/

Läs detta innan du kommenterar:
- Jag fotar med Nikon D300s med dirverse tillbehör.
- Jag gör inga bloggdesigner på beställning.
- Det är förbjudet att kopiera bilder på denna blogg.
- Kränkande kommentarer publiceras inte.
- Har du frågor? Skriv dem då i formuläret som du hittar till vänster i menyn eller under kommentarsboxen.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin