2010-06-27 ♥ 21:38:55

Badareberget Nº1



Canon EOS 5D Mark II
Canon EF 50mm f/1.4 USM


För mig som nyss har gått ut nian är det verkligen skönt med sommarlovet och dess lediga dagar.

Ack som man har längtat under alla nationella prov och MVG-uppgifter! Jag avskyr att planera, samtidigt som jag gör det väldigt ofta. Det är det som är så skönt med sommarlovet, att mestadels kunna spontanåka till stan, vara med vänner när som helst eller dra till stranden. Dessutom har jag nu tid att använda min kamera och kunna fotografera mycket oftare än innan.

Bilden ovanför fotade jag här om dagen vid en liten plats som heter Badareberget.
Det är en liten bergplats vid den rätt stora och mångfaldiga sjön Glottern som har ett dussin med stränder och badplatser. Tanken var att ha en fotosession på cirka 1½ timme, men det var ju ett skämt jämfört med hur lång tid vi spenderade vid sjön. Tre och en halv timme tog det och det blev en extrem tidsbrist på slutet när solen höll på att gå ner (syns på andra bilden bakom Emelie). Något jag kan lägga till är att jag var i vattnet konstant, så när fotograferingen var slut var det bara att cykla så fort man kunde hem till närmaste varma dusch. Tack och lov är det nerförsbacke från Badareberget!
Kommentarer
E M M A

Kul med lite bilder och att du gästbloggar. :)

Kan du inte ha en frågestund så man får ställa frågor till dig, Sebastian? :p

2010-06-27 @ 22:13:45
URL: http://emmasfoto.com
Ida Martinsson

Tiden går ju fort när man har roligt! ;)

2010-06-27 @ 22:36:01
URL: http://filedutt.blogg.se/
REBECCA - en blogg om foto m.m

Gillar bakgrunden .. med prickarna eller vad man ska säga :) fint kort!

http://rrebeccanerman.blogg.se

2010-07-01 @ 14:25:21
URL: http://rrebeccanerman.blogg.se/

Läs detta innan du kommenterar:
- Jag fotar med Nikon D300s med dirverse tillbehör.
- Jag gör inga bloggdesigner på beställning.
- Det är förbjudet att kopiera bilder på denna blogg.
- Kränkande kommentarer publiceras inte.
- Har du frågor? Skriv dem då i formuläret som du hittar till vänster i menyn eller under kommentarsboxen.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin