2010-12-04 ♥ 13:05:18

Sabatonkryssen ♥

Jag minns som igår första gången jag såg Sabaton live. Det var för snart 6 år sedan. Det är HELT SJUKT vad tiden går fort. Skillnaden är enormt stor från dagens Sabaton mot för 6 år sedan, inte musikmässigt kanske men publikmässigt. För 6 år sedan var det knappt 200 pers i publiken, och inget tryck. Idag säljer dom slut konsert till konsert och trycket är enormt! Kryssningen vi var på tog emot 2000 pers och blev helt slutsåld, folk från hela världen kom för att åka med den. Det säger ganska mycket väl?

Gårdagens spelning var den 5e spelningen med Sabaton jag såg och varade i ca 1 ½ timme och det var ca 4 pers som blev uppdragna, och det stora killar med! Till och med jag höll på och inte klara trycket framåt slutet. Något jag aldrig upplevt förut. Jag stod längst fram vilket resulterade i räcket i magen, idag har jag blåmärken men det var det värt. Eftersom vi var på en båt gungade det sjukt mycket och det blev extra mycket tryck. Gårdagens spelning tillhörde nog en utav de bästa spelningarna de gjort med. Den var helt underbar.



Jag kom inte tomhänt hem. Jag lyckades raffa åt mig ett plektrum som Gitarristen Rickard slängde ut. Nu har vi 2 plektrum och en trumpinne från Sabaton. Nästa gång det blir en sådan här kryssning eller festival som sabaton är med på så ska den gamla trumpinnen med för signering. Ovan ser ni bilder på grejerna. The old stuff är vanliga normala musiktillbehör, de nya är märkta med Sabatonlogotypen. De kan ni se på plektrumet jag fångade igår. Nu skulle jag vilja ha en trumpinne med av den nya varianten. ;)



En unik ticha fick följa med hem också som det står Sabatonkryssen på som förmodligen inte kommer tryckas i fler exemplar eller säljas någon annanstans än på kryssningen vi var på. Det är lite roligt. :)



Avslutar med en bild från Sabatonkonserten här i Karlstad i September iår. Tyvärr hade jag ju inte med mig någon systemkamera på båten trots allt. Den fick inte plats i packningen och jag skulle ändå inte kunnat använda den under konserten. Då skulle den blivit mos. :P Men nästa gång ska jag försöka fixa pass. :)
Kommentarer
POOS

Min kompis var också där och hon sa att det var riktigt kul! Var det några andra band som spelade också?

2010-12-04 @ 13:30:21
URL: http://poosamatorfotograf.blogg.se/
Ida Martinsson

Åååh! fett najs :D :D

2010-12-04 @ 15:05:00
URL: http://filedutt.blogg.se/
POOS

Gött :D

Vilka andra band var det då? Nyfiken i en strut, jag vet!

2010-12-04 @ 17:52:27
URL: http://poosamatorfotograf.blogg.se/
Mårten

I was there!!!

en enastånde konsert!!! Stod längst fram hela tiden, vilket tryck!

Härliga bilder!

2010-12-04 @ 23:16:56
[SOFIA WESTERGREN]

ååh fan va najs! :D jaa det var ett förbannat jävla tryck :o jag stod på övervåningen under sabaton, var mest där för raubtier :D men under raubtier-spelningen stod jag typ mitt i smeten, bland skitstora karlar och sen var det nån som hoppade med öppen mun, han landade på min skalle så fick kukont i huvet! :o så det var bara att dra därifrån... 8-) kan tänka mig att det var ett jävla tryck där längst fram, fysatan! starkt gjort lär jag säga :D

2010-12-05 @ 13:00:24
URL: http://fiiiyah.blogg.se/
[SOFIA WESTERGREN]

nää fyfan! man ser ju inte ett piss heller :o och det var jättedåligt ljus på scenen, jag såg typ bara rök, så kände att de inte var nån idé. när du säger de så kan jag inte komma på att han har gjort det nån annan gång heller... dock slängde hulkoff sitt plektrum en gång, så det har jag 8-) fast det är ett tråkigt, ett vanligt grönt dunlop :( tråkmonsar! dina sabatonplektrum va ju görsnygga :D

2010-12-05 @ 13:40:31
URL: http://fiiiyah.blogg.se/
Zandra Nilsson

Verkar som att ni hade väldigt trevligt! :)

2010-12-05 @ 17:38:47
URL: http://drak.bloggagratis.se/
David Andreasson

Ska vi länka varandra??

2010-12-05 @ 20:16:28
URL: http://davidandreasson.blogg.se/
jen

fan va arg jag blev på all rök som förstörde men dom var helt underbara!

2010-12-15 @ 02:11:20
URL: http://theresnoparty.blogg.se/

Läs detta innan du kommenterar:
- Jag fotar med Nikon D300s med dirverse tillbehör.
- Jag gör inga bloggdesigner på beställning.
- Det är förbjudet att kopiera bilder på denna blogg.
- Kränkande kommentarer publiceras inte.
- Har du frågor? Skriv dem då i formuläret som du hittar till vänster i menyn eller under kommentarsboxen.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin