2010-07-05 ♥ 23:02:06

Svaren från frågestunden!

 

Sara, älskar du din iMaac? ;D
Sara: Klart! :D

Sara, kan du säga nån nackdel med din nya kamera? :p
Sara: Eftersom det är ett sådant stort lyft från min gamla kamera har jag i princip bara upptäckt det positiva med den än så länge. Har inte hunnit testa den tillräckligt mycket för att hitta några direkt bristande punkter. Jag vet att omfånget av fokuseringspunkterna är mindre men om det kommer påverka mitt fotograferande positivt eller negativt är ingenting jag kan uttala mig om ännu! :)

- - - - -

Sebastian, varför slutade du blogga? Kan inte du börja blogga igen?
Sebastian: Jag slutade blogga för att jag under väldigt lång tid tvingat fram bilder och inlägg över huvud taget. Dessutom ville jag inte lägga skolan åt sidan så jag ratade bloggen.

När jag började blogga kunde jag göra det i min egen takt, med välgjorda bilder, personliga inlägg och lite hur jag ville. POFF och så blev bloggen kanonstor. Jag blev tvungen att ta bort mycket åsikter, ville inte heller dela med mig av för mycket personligt och alla bilder blev inte längre "lika bra" för bloggen. Dessutom skulle allting se så proffsigt ut helt plötsligt... Jag kan säga att det för mig, är roligare att blogga för en mindre skala trogna läsare än med en större skala som "kräver" mer.

Jag kommer nog inte börja blogga igen, iallafall inte på länge. Kan inte svara säkert på den frågan men lusten måste komma tillbaka innan det händer. :)

Så du blir inte sugen när du gästbloggar här hos Emma?
Sebastian: Haha nej tyvärr, trots att det har varit kul att få testa på det igen så har det tagit för mycket tid med att göra inläggen (hellu jag vill ju vara ute i värmen! haha). :)

- - - - -

Vad är det roligaste att fota?
Sara: Porträtt och natur!
Sebastian: Porträtt helt klart! Allra bäst är det när det finns någon intressant händelse att fånga dessutom.

Hur mycket av eran tid lägger ni ner på fotografering per dag?
Sara: Per dag? Så ofta fotar inte jag :o
Sebastian: Osäker om jag lägger ner tid på fotografering varje dag haha, men när jag använder kameran kan det bli allt från minuter till flera timmar beroende på om det är jobbrelaterat eller inte.

Vilket redigeringsprogram använder ni?
Sara: Adobe Photoshop CS4
Sebastian: Adobe Photoshop CS4

Vilken är favoritglassen?
Sara: Magnum är en klassiker! Annars är Ben & Jerry's "Cookie Dough" en given favorit.
Sebastian: Ben & Jerry's "Half Baked", helt klart! Kan dock vara riktigt mysigt med vanlig vaniljglass med svenska jordgubbar på....

Bästa årstiden, varför?
Sara: Sommar - Finaste årstiden med all grönska, man slipper frysa och ja... den är bara allmänt härlig!
Sebastian: Sommaren - för att det är ledigt, varmt och roligt helt enkelt.

Färg på väggarna i era sovrum?
Sara: Vitt!
Sebastian: Vitt med diverse halvdana och egengjorda konstverk, haha.

Favoritdjur?
Sara: Hm. Jag säger nog häst (nu blir Emma glad, hehe).
Sebastian: Hard one! Men det får väl bli lejon, för att det är mitt stjärntecken!

Coolaste namnet ni vet?
Sara: Ärligt talat vet jag inte.. kommer jag på så fyller jag i! :)
Sebastian: Jag gillar mitt namn, Sebastian. Själv skulle jag aldrig kunna heta något annat! Annars brukar jag tycka om unika efternamn såsom Ivemo. Amerikanska efternamn är också lite halvgrymma jämfört med Eriksson är ju så tråkigt och vanligt. Så Sebastian Obama kanske skulle kanske vara något... ;)

Vilken är eran favoritblogg?
Sara: Nevnarien, Spiderchick, Gilraen... favoritblogg(ar) var det ja ;)
Sebastian: Jag har nog aldrig svarat annorlunda på den här frågan; självklart så är det Nevnarien!

Hej! Jag undrar om ni har någon favoritbild från er egen sida? Vore kul att veta!
Sara: Kan inte välja ut en bild, men i mitt senaste inlägg visar jag några favoriter :)
Sebastian: "Prepared mentally, but I miss my wheels" eller "One with nature" från sessionen med Julia!

Vem av er är coolast? :D
Sara: Självklart är det jag!
Sebastian: Vad säger du Sara?! Jag är coolast! ;)
Kommentarer
Elin [ n e v n a r i e n ]

Haha I love U 2!! ;D <3

2010-07-06 @ 00:36:43
URL: http://nevnarien.se
E

Ni är bästs! :D

2010-07-06 @ 11:20:05
URL: http://photobyemma.blogg.se/
Fotograf Elin Ivemo

aaw, tack Sebastian! (;

2010-07-10 @ 23:43:33
URL: http://elinivemo.wordpress.com

Läs detta innan du kommenterar:
- Jag fotar med Nikon D300s med dirverse tillbehör.
- Jag gör inga bloggdesigner på beställning.
- Det är förbjudet att kopiera bilder på denna blogg.
- Kränkande kommentarer publiceras inte.
- Har du frågor? Skriv dem då i formuläret som du hittar till vänster i menyn eller under kommentarsboxen.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin