Felix the cat

image45

Felix är en blandraskatt mellan perser och bondkatt på 8 fyllda år. Första gången jag träffade Felix var när jag jobbade på djurskyddet sommaren 2007, då fanns han där till försäljning precis som alla andra hemlösa och misshandlade katter som söker nya hem. Problemet med Felix var att INGEN ville ha honom då han var mycket sur och grinig, det var inte alls ovanligt att han bet folk. Men jag kunde inte låta bli att förälskas i hans übersöta och charmiga utstrålning, för du måste erkänna att dom prickarna på nosen är omöjliga att stå emot? ;P

Hur som helst bestämde jag mig för att jag skulle lära känna honom under min tid som sommarvikarie, det var lättare sagt än gjort må jag säga. Efter en lång tid kom det faktiskt en dam och kollade på MIN Felix, i sista stund valde hon en annan grå katt som var mycket mer barnvänlig än Felix att ta med sig hem. Vid det här ögonblicket stod det skrivet i mitt huvud med stora bokstäver - DEN katten ska JAG ha!

Sagt och gjort, tillsammans med min kära pojkvän köpte vi lille Felix trots sitt något aggresiva humör. Men med tiden avtog aggresiviteten allt eftersom och idag är han världens goaste och socialaste katt som finns! <3 Han är mer som en hund än en katt.

Och vet du vad, jag är jätteglad att vi räddade honom från skiten. Skulle inte jag och min älskling köpt honom skulle han förmodligen avlivats någon/några veckor senare pga att ingen ville ha honom. Hemskt va?

Gör en god gärning du med, köp en katt via djurskyddet om du nu ska ha någon! <3

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Aaaaaaw, svårt att fatta att den där gullnosen bet folk. Dock tror jag att det var rätt åt dom ;p

2008-05-18 @ 02:07:51
URL: http://sabbaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0