2010-07-08 ♥ 12:29:21

Grekland Athen, Del 2 (OBS, innehåller bilder på kött)

Den 26/6-3/7 åkte jag och min sambo till Athen i Grekland tillsammans med min sambos bror, mor med sambo. Detta blev en resa fylld med kärlek, värme, lycka och upplevelser för livet. En utav mina bästa stunder i livet. För att föreviga dessa stunder tänker jag skriva en resedagbok här i bloggen med utvalda bilder och text både för min, mina nära och mina läsares skull. Jag hoppas även att du som tänkt resa till Athen får lite tips på vad man kan göra och vart man kan äta genom denna resdagbok.

Kameran som jag har användt under resan är en Nikon D200 med objektivet Nikon Nikkor AF-S 50/1,4G och inget annat.


Några bilder på långt håll från Zeus tempel mitt i centrala Athen.

Det fantastiska med Athen är att mitt i stan ligger tusentals år gamla byggnader från rommarnas tid m.m. Ovan ser ni Zeus tempel på håll. Dock var vi aldrig in där då när vi tänkte gå dit så hade vi ingen Akropolisbiljett som man behövde, sedan räckte inte tiden till när vi köpt en. Men jag fotade lite vid entrén och genom staketen. Det är svårt att tro att Athen faktiskt är en huvudstad när man ser dessa pampiga byggnader. Jag menar, det är ju inte direkt så att Stockholm har sånt?


Den stora köttmarknaden, en gata full med enbart köttdiskar och försäljare som säljer färskt kött som styckas på plats.

När man besöker Athen så är det nästan ett måste att gå igenom denna köttmarknad. Det är en lååång gata med ett hundratal personer som säljer kött i sina små diskar. Köttet styckas även på plats så djuren hänger i diskarna. Det är så osvenskt som det kan bli. Sådant här får man bara se på slakterier eller privata slaktare här. Dock är det ju inget för den känsliga eller vegetarianen. Så om ni är det får ni blunda för dessa bilder.

Mitt i den här köttmarknaden ligger även en resturang som köper kött härifrån varje dag och lagar mat på. Den resutrangen har sjukt god mat! Jag rekommenderar deras pastaris med köttbullar och tomatsås.

...Fortsättning följer...

Läs del 1 här.

Kommentarer
Lisa

Fantastiska bilder! <3

2010-07-08 @ 13:27:15
E M M A

fina bilder :)

2010-07-08 @ 13:28:55
URL: http://emmasfoto.com
Anonym

Underbart! <3

2010-07-08 @ 18:21:36
Josefine Nyberg

riktigt fina bilder! och ganska coolt med köttmarknaden :)

2010-07-08 @ 21:41:48
URL: http://fina.blogg.se/
Anna

Jag vill se mer bilder! Dom är fantastiska!

2010-07-08 @ 22:50:52
Neha

Superfina bilder:D

2010-07-10 @ 16:26:56
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
erika

riktigt härliga bilder!

2010-07-12 @ 15:32:45
URL: http://aprildrommar.blogg.se/
Stina

Riktigt fina bilder!

2010-07-12 @ 20:34:35
URL: http://lovestina.blogg.se/
Sofia

Supefina bilder! Jag älskar dem på pelarna! Gtymt! :D

2010-07-14 @ 23:52:49
URL: http://flashess.blogg.se/

Läs detta innan du kommenterar:
- Jag fotar med Nikon D300s med dirverse tillbehör.
- Jag gör inga bloggdesigner på beställning.
- Det är förbjudet att kopiera bilder på denna blogg.
- Kränkande kommentarer publiceras inte.
- Har du frågor? Skriv dem då i formuläret som du hittar till vänster i menyn eller under kommentarsboxen.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin